آخرین اخبار

عقبگرد قیمت سکه در بازار رسمی/دلار رسمی قد کشید

اقتصادنیوز: طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح ۳۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قرار گرفته است.

اشتراک گذاری
28 فروردین 1402
کد مطلب : 4504

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار دلار و سکه امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ مانند روزهای گذشته در یک محدوده خاص معامله شد.

هسته سخت دلار در کانال پنجم

قیمت دلار در معاملات نقدی دومین روز هفته جاری مانند هفته قبل بر روی پله اول کانال پنجم معامله شد بیش از یک هفته است که اسکناس آمریکایی بر روی پله اول در حال رفت و برگشت است.برخی از بازیگران ارزی در بازار امروز برای چندمین‌بار در روزهای اخیر به سمت پله دوم و عبور از آن حمله کردند با این حال کار آنها باز هم بی نتیجه ماند.

به نظر می رسد پله دوم کانال پنجم به هسته سختی تبدیل شده و تا زمانی که بازیگران بزرگ وارد بازار نشوند معامله گران خُرد توان شکست آن را پیدا نخواهند کرد.

البته درهم نیز این روزها سایه حمایتی خود را از روی سر بازار دلار برداشته و همین عامل موجب احتیاط برخی از خریداران شده است.

اظهارات فعالان نشان می دهد که معامله گران تمایل زیادی به خرید و فروش نداشتند و بیشتر تماشاچی وقایع بازار بودند. به باور این دسته، برخی از خریداران بزرگ در شرایط کنونی از بازار خارج شده اند.

به باور برخی تحلیلگران، نوسانات صعودی  شاخص کل بورس  و سبزپوش شدن  بازار سهام  ، یکی از مهمترین عوامل اثرگذار در تنظیم انتظارات بازیگران دلار بوده است.

دلاری‌ها تصور می‌کنند که بخشی از سرمایه معامله‌گران وارد  بازار سهام  شده است و به همین دلیل با احتیاط بیشتری رفتار می‌کنند و دست به خریدهای معنادار ارزی نمی‌زنند.

دلار رسمی قد کشید 

اما در سمت رسمی قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلا ایران به مسیر صعودی روز گذشته ادامه داد.هر برگ اسکناس آمریکایی در مرکز یاد شده در آستانه ورود به کانال ۴۲ هزار تومان قرار گرفته است.

قیمت دلار امروز  یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۸۷ تومانی نسبت به روز گذشته عدد ۴۱ هزار و ۹۱۱ تومان را نشان می‌دهد.

یورو تغییر کانال داد

همچنین قیمت یورو در این مرکز از کانال ۴۵ هزار تومان وارد کانال ۴۶ هزار تومان شد و رقم ۴۶ هزار و ۲۷۲ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته حدود ۴۷۰ تومان افزایش یافته است.

قیمت درهم در مرکز مبادله

قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۴۱۲ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۱۰۱ تومان، ۴۲ هزار و ۶۵ تومان و ۱۰ هزار و ۳۷۵ تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی در بازار امروز 

قیمت ارز و سکه در سایت کانون صرافان امروز روند کاهشی به خود گرفته است.

قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت ۱۳:۰۰) بطور میانگین حدود ۴۲ هزار و ۱۰۳ تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته تغییر محسوسی نداشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی که روز گذشته افزایش قابل توجهی را تجربه کرد، امروز با کاهش ۳۲۰ تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین ۴۵ هزار و ۹۸۷ تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی نیز بطور میانگین ۱۳ هزار و ۳۲۱ تومان اعلام شده است.

این قیمت‌ها در صرافی‌های مجاز در حالی به ثبت رسیده که برخی کانال‌ها و سایت‌ها از قیمت دلار امروز در کانال ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد و غیررسمی خبر می‌دهند.

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار امروز با ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان رشد نسبت به روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۵۲۴هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید. 

کاهش قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز با کاهش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح ۳۰ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان قرار گرفته است.

همچنین قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز با کاهش تقریبا ۱۴۸ هزار تومانی به طور میانگین رقم ۱۸ میلیون و ۲۴۲ هزار تومان را نشان می‌دهد.

تا حوالی ظهر امروز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان حدود ۱۱ میلیون و ۲۱۲ هزار تومان اعلام شده است.این قیمت ۸۸هزار تومان پایین تر از عصر دیروز است. 

قیمت ربع سکه در مرکز مبادله

در تابلوی مسکوکات مرکز مبادله ارز و طلای ایران اما قیمت ربع سکه حدودا ۹ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان درج شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =